Акро́поль (з давньогрецької ἀκρόπολις — верхнє місто). Акрополь — місце початкового поселення, навколо якого розвивалося менш захищене, так зване нижнє місто, населене землеробами. Був фортецею і служив притулком для громадян у воєнний час.
Акрополіс (Akropolis) це мовонезалежна абстрактна гра, в якій гравці будуть здобувати каміння в кар'єрах аби збудувати античне місто.
Ігролад. На початку гри всі учасники отримують стартовий сегмент міста та пам'ятку. Далі треба відібрати плитки будівництва згідно з вказаною на них кількості гравців та створити з них 11 однакових стосів. Чим менше гравців, тим менше плиток буде у стосах. За гри вдвох плиток в стосах буде по 3, вчотирьох — по 5. Необхідно утворити початковий ринок плиток будівництва, що залишилися після формування стосів. Гравці отримують стартовий запас жетонів каменю.
В свій хід гравці (архітектори) робитимуть 2 прості дії:
- Братимуть плитку з ряду будівництва. Кожна плитка, що розміщена далі першої в ряду, вимагає від гравця сплатити один камінь у спільний запас, щоб її взяти.
- Викладатимуть плитку до свого міста. Кожен накритий карʼєр приносить гравцеві один жетон каменю. На першому рівні міста плитку кварталів необхідно розміщати так, щоб вона межувала принаймні з одним краєм іншої плитки, тоді як для побудови другого та вище рівнів гравець мусить розмістити плитку поверх трьох гексів із щонайменше двох різних плиток.
Розглянемо види районів:
- Карʼєри. Якщо гравець накриває район карʼєру іншою плиткою, він отримує один жетон каменю.
- Площі. Мають різне забарвлення та кількість зірок на них. Якщо гравець має декілька площ одного кольору наприкінці гри, він отримає за них переможні бали (помноживши кількість однакових площ на кількість зірок). Площі необовʼязково мають знаходитися поруч.
- Будинки. Аби вони принесли переможні бали, райони з будинками мають межувати з іншими будинками й таким чином утворювати житлові зони. Райони з будинками, що не межують з житловою забудовою, не принесуть очок. Ринки конкурують між собою, тож принесуть бали тільки якщо вони не межують один з одним.
- Храми. Храми мають буди з усіх боків оточені іншими районами. Храми на околицях міста не принесуть балів.
- Бараки. Бараки завжди мають бути на околицях, аби солдати захищали місто. Кожна грань гекса, що не дотична до інших районів, принесе переможні бали.
- Парки. Парки є окрасою міста без особливих умов розміщення. Вони не приносять переможних балів, але можуть допомогти виконати умови інших районів.
Гра закінчується, коли гравці не можуть поповнити ринок будівництва. Остання плитка ніколи не розміщується в містах гравців. Кращим архітектором античної Греції та переможцем гри стає учасник, який набере найбільше переможних балів. Якщо претендентів на перемогу декілька, перемагає той, що наприкінці гри має більше каміння.
Для кого? Якщо полюбляєте візуальні просторові пазли та сімейні євроігри, радимо також звернути увагу на ігри: Крихітні містечка та Каркасон. А якщо хочеться чогось більш складнішого, придивіться до Замків Бургундії (The Castles of Burgundy).